HKScanin Forssan tuotantolaitoksen sikateurastamon elinosasto on uudistettu. Noin 1,5 miljoonan euron investointi on kohdistettu tuotantolaitoksen elinleikkaamon ja -jäähdyttämön modernisointiin. Investointi mahdollistaa liharaaka-aineen entistä tehokkaamman hyödyntämisen sekä uusien ja entistä laadukkaampien lopputuotteiden kehittämisen. Sian sisäelinten kysyntä on vahvaa HKScanin vientimarkkinoilla ja erityisesti Kaukoidän ravintolamarkkinoilla.

Uudistuksilla on parannettu myös työturvallisuutta ja työergonomiaa, muun muassa säädettävien työtasojen avulla. Lisäksi osaston valaistusta ja ilmanvaihtoa on uudistettu.

20140922hksf_forssa_elinosaston_jaahdytyslinjastoa_n.jpg Kuva 1: Forssan elinosaston jäähdytyslinjastoa

20140922hksf_forssa_elinosaston_leikkuulinjastoa__n.jpg Kuva 2: Forssan elinosaston leikkuulinjastoa

HKScan uudistaa myös Forssan tuotantolaitoksen lämpökeskuksen vastaamaan entistä paremmin uudistuvia turvallisuus- ja ympäristövaatimuksia.  Nykyiset lämpökattilat varusteineen korvataan viimeisintä teknologiaa edustavalla lämpökattilalla apulaiteineen, minkä lisäksi sisätiloja ja rakennusta modernisoidaan.

Uudistuksen myötä lämpökeskuksen tehokkuus, käyttövarmuus ja lämmönjakelun säädettävyys paranevat entisestään. Muutokset parantavat työ- ja ympäristöturvallisuutta, ja niillä on positiivinen vaikutus myös tuotelaatuun. Muutostyöt on käynnistetty ja asennukset valmistuvat marraskuussa.

HKScan Finland Oy: Samuli Eskola, Suomen ja Baltian kuluttajaliiketoiminnasta vastaava johtaja, p. 010 570 2301.

Soittopyyntöjä voi jättää tarvittaessa viestintäjohtaja Marja Siltalan kautta, marja.siltala (at)hkscan.com,  p. 010 570 2290.

HKScan on johtava pohjoismainen lihaosaaja. Konsernimme myy, markkinoi ja valmistaa korkealaatuista ja vastuullisesti tuotettua sian-, naudan-, siipikarjan- ja lampaanlihaa, niistä valmistettuja tuotteita ja valmisruokia vahvoilla tuotemerkeillä. Asiakkaitamme ovat vähittäiskauppa-, food service-, teollisuus- ja vientisektorit. Kotimarkkinamme kattavat Suomen, Ruotsin, Tanskan ja Baltian. Viemme tuotteita lähes 50 maahan. HKScanin liikevaihto on n. 2,1 miljardia euroa ja työntekijöitä on noin 7 700. Yhtiö on Euroopan johtavia lihayrityksiä.