HKScan kutsuu Suomen nuoret kehittämään uusia ruokatuotteita- ja palveluita. HKScan Finland ja nuorten ajatushautomo Innokampus Oy ovat sopineet vuoden mittaisesta yhteistyöstä, jonka tavoitteena on löytää uusia tuotealueita, tuotteita ja palveluita nuorille kuluttajille.

”Haluamme selvittää nuorten tämän päivän ruokailutottumuksia: ruokailutilanteita, päivän eri aterioiden roolia sekä lempiruokien ja -tuotteiden tilannetta. Näiden pohjalta muodostetaan mahdollisuusalueita, joihin nuoret pääsevät ideoimaan ja kehittämään tulevaisuuden tuotteita ja palveluita mm. HK ja Kariniemen tuotemerkeille”, HKScan Finlandin markkinointijohtaja Mikko Järvinen kertoo.

Luvassa tapahtumia ja joukkoinnovointia

HKScanin ja nuorten yhteistyö tapahtuu Innokampuksen järjestämissä työpajoissa toisen asteen oppilaitoksissa, tapahtumissa sekä uudella joukkoinnovointimenetelmällä: Innokampuksen opiskelijasolujen avulla.

”Nuoret ovat meille tärkeä sidosryhmä niin tiedostavina ja vaativina nykykuluttajina kuin tulevaisuuden kuluttajina. Odotamme yhteistyöltä paljon. Tämän päivän nuorilla on käytössään enemmän tietoa kuin koskaan aikaisemmin. Heillä on medialukutaitoa, vahvoja perusteltuja mielipiteitä ja keinot tuoda niitä esille”, Järvinen jatkaa.

”Odotamme innolla yhteistyötä HKScanin kanssa. Ruoka on asia, joka on jokaiselle nuorelle ajankohtainen, osa jokaisen arkipäivää. On hienoa, että nuorilla on mahdollisuus vaikuttaa tulevaisuuden elintarvikkeiden kehitykseen yhteistyön myötä”, Innokampus Oy:n johtaja Mika Koivula sanoo.

InnoDay 11.5.2016

HKScan on 11. toukokuuta 2016 Helsingin Hartwall Arenalla järjestettävän nuorten valtakunnallisen innovaatiotapahtuman, InnoDayn yhteistyökumppani. Tapahtumassa kerätään ideoita nuorille annettujen tehtävien muodossa ja esitellään vuoden innovaatiot ja ideoiden tekijät.

HKScan Finland on tottunut hyödyntämään kuluttajien ääntä kehitystyössä monella tavalla. Kuluttajien toiveita on aikaisemmin kartoitettu niin perinteisen kuluttajatutkimusten avulla kuin myös tapaamisten muodossa ja joukkoinnovointityökalujen avulla.

Lisätietoja:

Markkinointijohtaja Mikko Järvinen, HKScan Finland Oy.
Hänelle välittää soittopyyntöjä HKScan Finlandin viestintäjohtaja Aino Pajukangas, p. 010 570 2242, aino.pajukangas(at)hkscan.com

Johtaja Mika Koivula, Innokampus Oy, p. 050 388 8700, mika.koivula@innokampus.fi
HKScan on johtava pohjoismainen lihaosaaja. Myymme, markkinoimme ja valmistamme korkealaatuista ja vastuullisesti tuotettua sian-, naudan-, siipikarjan- ja lampaanlihaa, niistä valmistettuja tuotteita ja valmisruokia vahvoilla tuotemerkeillä. Asiakkaitamme ovat vähittäiskauppa-, food service-, teollisuus- ja vientisektorit. Kotimarkkinamme kattavat Suomen, Ruotsin, Tanskan ja Baltian. Viemme tuotteita lähes 50 maahan. HKScanin liikevaihto vuonna 2015 oli 1,9 miljardia euroa ja työntekijöitä on noin 7 400. HKScanin tuotemerkkejä Suomessa ovat mm. HK ja Kariniemen. www.hkscan.com

Innokampuksen joukkoinnovointi on suunnattu yrityksille sekä brändeille, jotka uskaltavat haastaa omia näkemyksiään. Nuoret antavat ikäryhmässä 17-21 syväluotauksen ja 360° ajatuksia, mitä kannattaa tehdä tuotekehityksessä, miten tuotteita kannattaa markkinoida ja miten tulisi huomioida nuoret henkilöstönä. Innokampus InnoDay 11.5.2016 Hartwall Arenalla on Innokampuksen toiminnan vuoden huipentuma ja koko toiminnan showcase. InnoDayssa nuoret haastavat vanhan ajattelun ja luovat uutta. Hartwall Arenalla innovoidaan ja esitellään vuoden innovaatiot sekä nuoret innovaattorit. Lisäksi kymmenet kaupungit, kunnat ja yritykset antavat tapahtumassa omat tehtävänsä nuorille. InnoDayhyn saavutaan Innojunilla ympäri Suomen. Tapahtuma järjestetään tässä laajuudessa ensimmäisen kerran.