Vuoden kekseliäimmät nuoret kokit kisaavat lempiruokien ja uudenlaisten perinneruokien äärellä

Helsingin Suvilahden trendikkääseen teollisuusmiljööseen kokoontuu huomenna 10.5. yli 5000 nuorta. Toista kertaa järjestettävä, maailman suurin nuorten innovointitapahtuma InnoDay huipentuu näyttävään ”kokkisotaan”, Innokokki-kilpailun finaaleihin.

InnoKokki on HK:n, Innokampuksen ja Kotitalousopettajien liiton järjestämä resepti- ja ruokainnovaatiokilpailu, jossa etsitään Suomen 100-vuotisjuhlavuoden innovatiivisinta nuorta kokkia. Kisa käydään kahdessa kategoriassa: lempiruoka sekä perinneruokaa tvistillä. Molemmissa kategorioissa käydään tiimien jännittävät kaksintaistelut. Yhteensä finaaleissa yleisön eteen pääsevät taitonsa näyttämään neljä tiimiä.

• Saimme loistavia ehdotuksia sekä uudentyyppisiksi perinneruuiksi että lempiruuiksi. Kilpailutöiden joukossa oli hyvin erilaisia esityksiä napakoista kuvauksista huolella käsikirjoitettuihin ja tehtyihin videoihin, HKScan Finlandin markkinointijohtaja Mikko Järvinen kertoo.

Perinneruokaa tvistillä finaalissa kohtaavat:

• Potkiva kanakukko, tiimi Tyhäm Ryhäm, Kulosaaren Yhteiskoulu
  • Bodom, tiimi Backyard Pork, Laurea-Ammattikorkeakoulu

Lempiruokaa finaalissa kohtaavat:

• Big Black Burger, tiimi BBB, Kirkkoharjun koulu
  • Kana-curry ja Roti, tiimi Hannabanaania, Laurea-Ammattikorkeakoulu

InnoKokki-finaalien aikataulut 10.5.:

• HK InnoKokki Perinneruokaa Twistillä Finaali: klo 12-13 (Kattilahalli)
  • HK InnoKokki Lempiruoka Finaali: klo 14-15 (Kattilahalli)

Tutustu ohjelmaan tarkemmin ja ilmoittaudu osoitteessa: www.innoday.fi

Lempiruokia metsästetään HK-rastilla ja työstetään työpajoissa

Kattilahallin keskelle rakennettu pelisaareke osallistaa nuoria pelaamaan ja samalla tutustumaan yhteistyöyritysten tuotteisiin. HKScan Finlandin pisteellä nuoret voivat jättää oman lempiruokansa tiedot mobiilisovelluksen kautta.

Lisäksi parvella nuoret työskentelevät työpajoissa eri aiheiden parissa. HKScan Finland hakee työpajoista syvempää tietoa nuorten lempiruokiin liittyvistä tekijöistä.

InnoDay-tapahtuma kokoaa yritykset ja kymmenet tuhannet nuoret rakentamaan 2020-luvun Suomea. Päivän toteutus on osa HKScan Finlandin ja ajatushautomo Innokampuksen solmimaa yhteistyötä.

• Markkinointijohtaja Mikko Järvinen, HKScan Finland Oy.
  • Hänelle välittää soittopyyntöjä HKScan Finlandin viestintäjohtaja Marja Siltala, p. 010 570 2290, marja.siltala(at)hkscan.com